Zajzoni Rab István | Zajzoni Rab Istvan Kozepiskola
- Vita:Zajzoni Rab István – Wikipédia
- Zajzoni Rab István könyvei - lira.hu online könyváruház
- Zajzoni Rab István: Erdély zugából... (Zajzoni Rab István Líceum, 1992) - antikvarium.hu
- Zajzoni Rab István – Wikipédia
- Zajzoni rab istvan kozepiskola
Példaként hozva fel Zajzoni Rab István állhatatosságát és nemzethűségét, aki az 1849 utáni Petőfi-követők sorába állva verseiért börtönt is viselt, a Bach-korszakban pedig a magyar–román–szász megbékélésért emelt szót publicistaként, egy kései névrokonát említette "negatív párhuzamként", aki bár Rab Jánosnak született a Székelyföldön, a romániai római katolikus egyház metropolitájaként nemhogy szolgálta és támogatta volna a moldvai csángómagyarok anyanyelvű hitéletét, hanem egyenesen gátolta és tiltotta azt, szégyent hozva őseire és hitsorsosaira. A többségi nemzetállami asszimiláció egyik apostola, Robu érsek a kommunista politikai rendőrség korábbi kollaboránsaként volt az óromániai római katolikus egyház feje 1990–2019 között, s ma is tiszteleti tagja a Román Akadémiának… A továbbiakban a házigazda parókus lelkész méltatta a 200 éves tatrangi templomot, és rövid részletet olvasott fel egy általa készített monográfiából. Gödri Alpár tatrangi lelkipásztor a díj átvételekor elmondta, hogy: "Ez a tatrangi csángó nép kitartásának az elismerése, és arra figyelmeztet, hogy felelősség rendben tartani a templomot, hisz ez mindenkor kutya kötelességünk is. "
Vita:Zajzoni Rab István – Wikipédia
Zajzoni Rab István könyvei - lira.hu online könyváruház
A műsor keretében a hétfalusi csángó dalárda Zajzoni néhány megzenésített versét énekelte; a Brassói Lapokban ez alkalommal Apáthy Géza emlékezett a költőre. Ezt követően egy, a Barcaság történetének szentelt írásában Vogel Sándor tért ki Zajzonira is ( Korunk 1974/10), s egy Kelemen Kálmán szerkesztette Csángók című kötet (Budapest, 1975) szentelt nagyobb teret élete és költészete bemutatásának. Ugyanakkor 1975-ben született Bencze Mihály Zajzoni Rab István című verse, amely kéziratban terjedt a kolozsvári egyetemisták körében. Közben Nagy János helytörténész-tanár felkutatta a költő kolozsvári könyvtárakban fellelhető köteteit és az egykorú sajtóban megjelent írásai nagy részét, Magdó János orvos pedig a költő eredeti kiadású versköteteit, prózáját, a vele kapcsolatos kiadványokat gyűjtötte össze. Az ifjúság érdeklődésének jele, hogy szakdolgozatot, tanulmányt többen is írtak erre a két gyűjteményre támaszkodva (Apáthy Géza, Fülöp Éva, Jakab Márta, Könczei Csilla, Sipos András, Szenyei Sándor).
Zajzoni Rab István: Erdély zugából... (Zajzoni Rab István Líceum, 1992) - antikvarium.hu
Czuczor Gergely: Magyar táncfolklorisztikai szöveggyűjtemény I. (Gondolat Kiadó-Európai Folkór Intézet, 2004) - Kiadó: Gondolat Kiadó-Európai Folkór Intézet Kiadás helye: Budapest Kiadás éve: 2004 Kötés típusa: Ragasztott papírkötés Oldalszám: 302 oldal Sorozatcím: Örökség Kötetszám: Nyelv: Magyar Méret: 24 cm x 17 cm ISBN: 963-956-737-X Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal és fotókkal illusztrált.
Zajzoni Rab István – Wikipédia
Prédikációjában arra hívta fel a szép számban jelenlévők figyelmét, hogy sajnos manapság önzőség uralkodik a világon, Európában is gyarló és obskurus érdekek munkálkodnak, de az irigység helyett az emberi szolidaritásnak kellene érvényesülnie. Isten igéje arra ösztönöz, hangsúlyozta, hogy cselekedjük a jót, és "ne nézze ki-ki a maga hasznát, hanem mindenki a másokét is" (Fil 2, 4). Olyan kérdések mentén szólt a jelenlévőkhöz, mint: Mi határozza meg cselekedeteinket? Vajon meddig terjed a mi hűségünk, áldozatkészségünk? Meddig megyünk el a szolgálatban? Igehirdetésében Tőkés László a hétfalusi csángó költő-forradalmár Zajzoni Rab István személyének és pályafutásának példáját hozta fel, kiemelve, hogy: "Előttünk egy nemzet sorsa áll. Előttünk Négyfalu, Hétfalu és ugyanakkor a Barcaság sorsa áll. Nehogy a szászok sorsára jussunk, mert ők már alig vannak itt közöttünk. " Őrizzük meg hagyományainkat, szokásainkat, tartsuk rendben óvodáinkat, iskoláinkat, egyházi és civil intézményeinket, mert annak ellenére, hogy most öröm számára újra Brassóban lenni, ezen az ünnepségen az is eszébe jut, hogy milyen kegyetlen állapotként élte át a brassói központi református templom lebontását annak idején.
Zajzoni rab istvan kozepiskola
- Zajzoni rab istvan kozepiskola
- Leghelyesebb magyar pasik 2
- A Studio Moderna garanciája
- TemesváriHírek.ro - Zajzoni Rab István-díjat kapott Brassóban Tőkés László
- Vita:Zajzoni Rab István – Wikipédia
- Czuczor Gergely: Magyar táncfolklorisztikai szöveggyűjtemény I. (Gondolat Kiadó-Európai Folkór Intézet, 2004) - antikvarium.hu
Sajnos az akkori történések sodrásában nem lehetett megvalósítani. 2004-ben a Zajzoni Rab István monográfia megjelenése és ennek nemzetközi visszhangja, megadta azt a lehetőséget, hogy 2005-ben létrehozzuk a Zajzoni Rab István díjat. A díjkiosztó bizottság a hétfalusi civil szervezetek, magyar történelmi egyházak, polgármesteri hivatal, és RMDSZ képviselőiből tevődött össze. Bárki javasolhat személyeket e díjra, az értékelés Zajzoni Rab István költő életének barcasági, erdélyi és egyetemes magyarsági mércéjével történik A díjkiosztás a Szent Mihály napi ünnepségek keretében, az ökumenikus istentisztelet után történt. A következő személyek részesültek Zajzoni Rab István díjban: 2006-ban: Kovács László (nem az MSZP-s - a szerk. ), Kovásznai Miklós, György Papp Margit, Koszta István, 2007-ben: Gajdó Zoltán, Erőss József, Gyerkó András, Deák András, 2008-ban: Simon Gotthárd Anna, Barkó Etelka, Patrubány Miklós, Barabási László, 2009-ben: Hochbauer Gyula, Kovács László Attila, Kovács Attila és az EKE négyfalusi tagozata, a Duna TV, 2010-ben: Czimbor Izabella, Székely Levente, Böjte Csaba, Mario Alinei, 2011-ben: a bácsfalusi evangélikus egyház, a Kéknefelejcs néptáncegyüttes, a Zajzoni Rab István Középiskola, Veres Emese.
Zajzoni Rab István ( Zajzon, 1832. február 2. – Brassó, 1862. május 15. ) csángó költő. Élete Evangélikus családban született. Tanulmányait a brassói gimnáziumban végezte. Az 1848-as forradalom napjaiban az iskolát elhagyta, ám később visszatérvén mégis érettségi vizsgát tett. Szülei azt szerették volna, hogy fiukból pap vagy tanító legyen, ezért Rab István apja kívánságának megfelelően Pestre utazott, hogy teológiát tanulhasson, azonban a bölcsészkarra iratkozott be. Példaképéül Kőrösi Csoma Sándort választotta, és serényen nekilátott a keleti nyelvek tanulásának. Hunfalvy Pál és Repiczky János kedvenc növendéke volt. 1855-ben Bécsben fél éven keresztül hallgatott hittudományi előadásokat, majd belügyminisztériumi fogalmazó lett. Itteni tartózkodása során napvilágot látott alatt két önálló verseskötete is: 1857-ben a Magyarok kürtje, 1859-ben pedig a Kordalok. Verseinek merész hangvétele miatt távoznia kényszerült Bécsből, ám 1859 decemberében vissza kívánt térni ide, hogy teológiai tanulmányait befejezhesse.
Tisztelettel kérjük, tartsák tiszteletben elhatározásunkat és döntésünket. Tisztelettel: Domokos Jenő türkösi, Daragus Endre hosszúfalu-alszegi, Török László csernátfalusi, Kajcsa László hosszúfalu-fűrészmezői, Barcsa István bácsfalusi evangélikus lelkipásztorok, András József római katolikus, és Márk László református lelkipásztorok". Azóta ledöbbenve és érthetetlenül állunk ezen "ünnepi" nyilatkozat előtt. Sehol nem találtunk Négyfalusi Magyar Történelmi Egyházak Ökumenikus Tanácsa névvel regisztrált jogi személyt, a templom nem a pap tulajdona, hiányzik minden megnevezett egyház presbitériumi döntése, és legfőképpen a mellékelt levélben közölt tiltás indoklása. Akkor, amikor népünk megmaradásáért az összefogás az egyetlen alternatíva, fájdalmas az Isten földi helytartóinak ezen "összefogása", ami megnehezíti a helyszín megváltoztatásával Hétfalu lakosságának részvételét ezen a fontos ünnepségen. A Zajzoni Rab István Bizottság